Something To Remember

気ままに洋楽の和訳&洋書の紹介

People Like Us ・Kelly Clarkson / 和訳

曲紹介

ケリークラークソン のベストアルバムに収録されており、
元気になれる曲です✨
周りの人と合わなかったり、
自分がとてもちっぽけに思える時に聴くと、
まだ負けたくない!頑張ろう!!と思えます😁
MVもストーリーがあって面白いのでオススメです❤️

歌詞&和訳

[Intro]
We come into this world unknown
But know that we are not alone
They try and knock us down
But change is coming, it's our time now
私たちは未知の者としてこの世界にやってくる
でも私たちは1人じゃないって分かって欲しい
やつらは打ちのめそうとする
でも変化はすぐそこ 今こそ私達の番


[Verse 1]
Hey everybody loses it
Everybody wants to throw it all away sometimes
And hey… yeah I know what you're going through
Don't let it get the best of you, you'll make it out alive
Oh
ねぇ誰だって見失う
誰でも時には何もかも投げ出したくなる
それに、そう、何が待ち構えてるのかも分かる
そんなのに食い尽くされないで
困難から生き延びて

[※]
People like us we've gotta stick together
Keep your head up, nothing lasts forever
Here's to the damned, to the lost and forgotten
It's hard to get high when you're living on the bottom
私たちみたいな人は一緒に団結しなくちゃ
顔を上げて 何事にも終わるはくる
打ちのめされた者たち、失われて忘れられた者たちに祝福を
どん底の暮らしから
這い上がるのは大変だけど


[※※]
Oh woah oh oh woah oh
We are all misfits living in a world on fire
Oh woah oh oh woah oh
Sing it for the people like us, the people like us
私たちはみんな燃え上がる世界に住むはみ出し者
私たちみたいな人のために歌って
私たちみたいな人へ


[Verse 2]
Hey, this is not a funeral
It's a revolution, after all your tears have turned to rage
Just wait, everything will be okay
Even when you're feeling like it's going down in flames
Oh
ねぇこれはお葬式じゃない
流した涙が怒りに変わって
生まれ変わる時がきた
じっと待って 何もかもよくなるから
炎に向かって真っ逆さまだと思う時だって


※※ リピート

[※※※]
Oh whoa oh oh whoa oh
You've just got to turn it up loud when the flames get higher
Oh whoa oh oh whoa oh
Sing it for the people like us, the people like us
炎が高くなったら
かき消すために音量を上げればいい
私たちみたいな人のために歌って
私たちみたいな人へ

[Verse 3]
They can't do nothing to you, they can't do nothing to me
This is the life that we choose, this is the life that we bleed
So throw your fists in the air, come out, come out if you dare
Tonight we're gonna change forever
やつらはあなたに手出し出来ない
やつらは私に手出し出来ない
私たちが選んだ人生
私たちが血を滲ませて戦う人生
だから思い切り拳を上げて
隠れてないで 勇気があるなら出てきてよ
今夜 私たちは変わる 永遠に

[Bridge]
Everybody loses it
Everybody wants to throw it all away sometimes
Oh
誰だって見失う
誰でも時には何もかも投げ出したくなる


※※
※※※
※※
※※※ リピート

歌詞引用元

Songwriters: Blair Daly、Meghan Kabir、James Michael
Producer: Greg Kurstin

f:id:ikumim:20190609114651j:plain